Få upp till 50% Rabatt Nya SäsongstillarMänKvinnor * Endast begränsad tid.

Ångerrätt & Reklamation

Köpvillkor

Lagd beställning hos Klädaffärer.se innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. 

Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell leverans, förseningar osv. Är en beställd vara försenad kan du kontakta oss för en delleverans, så du kan få eventuella andra beställda varor skickade direkt eller varan utbytt mot en annan. 

Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 30 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. 

Klädaffärer.se  skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Besked om att du önskar nyttja ångerrätt skall mailas till oss på kundtjanst@rronarebutik.se. Returer får inte skickas som postförskott. Varan ska vara skickad till oss inom 7 dagar från det att du meddelat oss att du vill nyttja din ångerrätt, och ska göras enligt instruktioner du får av oss. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. 

Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar dig. Det sker alltid inom 3 arbetsdagar från det att vi tog emot den returnerade varan.

Om varan är använd eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan behöver alltså returneras i det exakta skick som den mottogs. Kan varan inte returneras på detta sätt behöver du omgående kontakta Kundservice på kundtjanst@rronarebutik.se som bedömer om en retur kan göras. 

Returfraktkostnaden vid Ångerrätt bekostas av kunden. I de fall rronarebutik.se skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer rronarebutik.se inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.

30 dagar öppet köp

Klädaffärer.se  erbjuder ett 30 öppet köp på alla produkter förutom hygienartiklar.Öppet köp gäller under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar. En vara som inte är i sådant skick att den går att sälja som ny godkänns inte.

Innan en vara returneras skall rronarebutik.se kundservice kontaktas. Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila ikundtjanst@rronarebutik.se Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet.

Reklamationer

Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig kontakta oss inom fem dagar från det att varan mottagits för att hjälpa dig att lösa problemet. Detta gäller även emballage om varan i fråga är en säkerhetsprodukt eller på annat sätt en känslig produkt. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Skicka ett mail till kundtjanst@rronarebutik.se med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och vid instruktion bilder och/eller filmklipp som visar felet.

Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel. D.v.s. ett fel som uppstått vid tillverkningen och som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. Detta betyder att solblekning, missfärgning, rost och punktering endast går att reklamera inom fem dagar från det att varan togs emot. Reklamationsrätten gäller inte fel som orsakats av slitage eller brist på underhåll och service.Vid en av Klädaffärer.se godkänd reklamation åtgärdar vi felet eller byter ut produkten mot en ny.

Reklamationsrätten gäller inte om kunden själv åtgärdat eller låtit åtgärda felet utan att Klädaffärer.se godkänt detta. Reklamationsrätten gäller inte om Kund orsakat felet. Om någon vara saknas i en leverans ska Klädaffärer.se meddelas om detta inom fem dagar från det att försändelsen togs emot.Klädaffärer.se tillhandahåller inte, eller står för kostnaden för emballage men vi står alltid för eventuell fraktkostnad vid en godkänd reklamation.

När vi eller våra leverantörer skickar en ersättningsvara eller en ersättningsdel försöker vi välja det fraktsätt som är lämpligast men det är inte säkert att det blir samma som vid beställningstillfället. Notera att reklamationsrätten gäller för ursprunglig köpare, och inte längre gäller vid eventuell vidare försäljning. 

Klädaffärer.se kan behöva kontrollera varan om felet inte kan uppvisas enligt instruktioner från kundservice. Villkoren för felsökningen får du av oss per e-post. Kan Klädaffärer.se påvisa ett produktionsfel godkänns reklamationen, och felet åtgärdas utan någon kostnad för Kund. Kan Klädaffärer.se inte påvisa ett produktionsfel sänds varan i retur, vanligtvis mot en avgift vilket kommuniceras i villkoren som Kundservice sänder per e-post. 

I de fall Klädaffärer.se skickar reservdelar eller ersättningsvara till kund går denna till beställningsadressen om konsument inte meddelat annat. I de fall Klädaffärer.se skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Klädaffärer.se inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.

Garanti

Klädaffärer.se ger alltid garanti som gäller fabrikationsfel. Dvs ett fel som uppstått vid tillverkningen som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. Om det är ett fabrikationsfel på produkten kommer vi i första hand att reparera den och i andra hand att ersätta den med en ny vara. Garantin gäller Klädaffärer.ses kunder och upphör då varan bytt ägare. Klädaffärer.se tillhandahåller inte, eller står för kostnaden för emballage.Kontakta vår kundservice på kundtjanst@rronarebutik.se om Du vill åberopa garanti eller behöver service på en produkt som köpts hos oss.

Kampanjpriser och Erbjudanden

Kampanjpriser och erbjudanden gäller endast köp gjorda under den tid kampanjen eller erbjudandet gäller. Om du inte har fått en bekräftelse på din beställning eller har problem att slutföra ditt köp ber vi dig kontakta oss per mail under kampanjtiden. Kampanjpriser kan inte kombineras med rabattkoder eller andra erbjudanden. Vid avtal om eventuella specialerbjudanden gäller dessa i totalt 7 dagar från överenskommelse om inget annat anges. Dessa erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter eller kampanjer.

Personuppgifter

I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med apoteksdatalagen och dataskyddsförordningen.

Informationen du lämnar om dig själv används av Klädaffärer.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, såsom text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara tillhör Klädaffärer.se eller deras leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Fel

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i informationen på sajten och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Klädaffärer.se reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder kan skilja sig något ifrån verkligheten och att viss produktinformation inte är slutgiltig. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, felaktiga tekniska specifikationer samt för slutförsäljning eller uppenbara prisfel. Vi förbehåller oss rätten att korrigera och annullera felaktiga ordrar.

Frågor 

Om du har några frågor om våra köpvillkor är du naturligtvis välkommen att kontakta oss per mail.